keskiviikko 27. joulukuuta 2017

Jouluaatto Dubain kentällä

Lähdimme tyttäreni kanssa Dubaihin perjantaina 15. joulukuuta. Loman aloitus tuli juuri oikeaan kohtaan, olin meinaan tehnyt viimeisen kuukauden töitä vissiin kolmen vapaapäivän voimin. Työkiireiden vuoksi blogikin on päivittynyt todella harvakseltaan.

Eniten odotin lomalta valoa ja aikatauluttomuutta. Hotelliksi valitsin saman Hilton The Walk hotellin
http://www.hiltonhotels.com/fi_FI/yhdistyneet-arabiemiirikunnat/hilton-dubai-the-walk/
missä yövyimme myös vuosi sitten. Silloin asuimme hulppeassa 145 neliön sviitissä, mutta nyt meillä oli tyttären kanssa aivan tavallinen hotellihuone, joka oli myös erittäin viihtyisä. Kyseisessä hotellissa on aivan ihana puutarha ja yksityinen ranta, josta löytyy aina vapaa aurinkovuode.

Hotellin läheisyydestä löytyy myös ihania ruokapaikkoja. Matkan aikana koettiin myös yksi pienoinen ihme, en nimittäin ostanut itselleni kuin kaksi luomivärisutia sekä uuden kulmakynän. Tytär kyllä löysi hulppeista ostoskeskuksista vaikka mitä ihanaa, vaikka hänenkin shoppailut pysyivät kyllä ihan järjellisissä määrissä.

 Lomamme olisi ollutkin ihan täydellinen ellei kotiinpaluu olisi mennyt totaalisesti reisille. Meillä piti olla paluulento kello 4 jouluaatto aamuna ja lähdimme hotellista taksikyydillä hieman puolikahden jälkeen ja kentällä huomasimme, että lento lähtee vasta 5.30. Aikamme kentällä palloiltuamme huomasin, ettei meidän koko lentoa näy enää missään tauluilla. Toisilta suomalaisilta kuulimme, että lentomme olikin laskeutunut Bahrainiin.

Odottelimme vielä muutaman tunnin kentän loungessa ja väsymys alkoi jo hieman painamaan silmissä ja vihdoin tuli netttiin tietoa, että lentomme lähteekin illalla kahdeksan maissa. Missään vaiheessa en saanut Norwegianilta yhtään tekstiviestiä / sähköpostia muuttuneesta lentoajasta.

Kentällä kuulimme taasen muilta suomalaisilta, että kaikki hotellit ovat muka täynnä. No minä otin puhelimeen Hiltonin sivut auki ja siellähän vapaita hotelleja oli vaikka kuinka monta kappaletta, joten varasin uudelleen meille huoneen Hiltonista ja lähdimme taksilla tyttären kanssa takaisin hotellille. Tässä vaiheessa oli lentoa myöhäistetty vielä lähteväksi klo 23.30 illalla.

 Hotellissa otimme muutaman tunnin unet ja sillä välin lentoa oli myöhäistetty vielä 40 minuutilla. Eikä vieläkään mitään tietoa lentoyhtiöltä vaan itse etsin tiedon netistä. Tässä vaiheessa alkoi jo usko loppumaan, että päästäänkö täältä milloin pois.

Illalla kävimme vielä syömässä ihanassa meksikolaisravintolassa ja sitten uusi yritys lentokentälle. Lennostamme ei edelleenkään ollut mitään tietoa lentokentän tauluilla ja ensimmäinen kuulutus saatiin 20 min ennen koneeseen pääsyä ja siinä vaiheessa eräs mies henkilö huudahtikin, että "kiitos, tämä olikin ensimmäinen informaaatio 20 tuntiin" ja ihmiset taputtivat spontaanisti huomiolle.

Helsinkiin laskeuduttiinkin sitten 22,5 tuntia alkuperäistä aikaa myöhemmin. Norwegianille lähtikin jo tänään vaatimus hinnan palautuksesta. Katsotaan kuinka kauan käsittely kestää.

Vaikka paluumatka menikin täydellisesti pieleen niin kyllä Dubaista on muodostunut yksi lempikohteistani: takuuvarma aurinko, lyhyt lentomatka (paitsi tämä paluulento), turvallinen paikka, siisti, upeat hotellit, puhdasta, hulppeat ostosmahdollisuudet ja hyvät ravintolat.




















18 kommenttia:

  1. Olisi ihana lähteä reissuun tytön kanssa kahdestaan. Tää varmasti, että muutaman vuoden sisään se on toteutettava. Mulla on Norwegianisra myös samanlainen kokemus. Jatkossa lennän muilla yhtiöillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Edellisenä vuonna lennot olivat vain tunnin myöhässä, mutta joulupäivänkin lento Dubaista Helsinkiin oli Norwegianilla taas 6 tuntia myöhässä.

      Kahdenkeskiset reissut ovat kyllä mukavia.

      Poista
  2. Ehkä olisi ollut kivempi viettää jouluaatto muualla kuin kentällä. Tidella huonosti järjestetty tuo teidän info.

    VastaaPoista
  3. Kaverit eivat Norwegianilta mitaan saaneet, mutta matkavakuutus korvasi kaiken! Toivottavasti jostain saatte korvauksen. Paasia ettei koko joulu mennyt ohi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti ensimmäinen vastaus on kieltävä, mutta sitten uusi vetoomus vaikka Airhelpin kautta. Minäkin laitan ruokakulut Amexin kautta menemään.

      Poista
  4. Olipa ikävää ettei informaatio kentällä toiminut. Kuvien perusteella kuitenkin lomanne oli oikein onnistunut. Mukavia välipäiviä🙂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu matka oli kyllä muuten onnistunut ja en minä luovuta vielä Dubain suhteen vaan aion mennä sinne jatkossakin, mutta ehkä sitten Finnairilla ;)

      Poista
  5. No voihan pöh! Jos positiivisesti ajatellaan, niin olipahan kokemus, joka jäi varmasti pysyvästi mieleen - vähän erilainen jouluaatto :) Kunhan tulet Hesaan, niin inform me!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu soittelen. Juu tämä joulu jäi kyllä mieleen :)

      Poista
  6. Mä lähössä ens kuussa kans. Nyt vähän rupes kyllä jänskään tuo Norwegianin lennot...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mullakaan aina ole Norskilla noin huonosti mennyt, toivotaan että sun lennot ajoissa.

      Poista
  7. Toivottavasti saatte korvauksia.
    Upeita kuvia. On siellä luxusta, sen näkee.
    >Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti tiedon saamisessa menee kuukausia, mutta odotellaan. Dubain ainoa huono puoli on se, että siellähän ei ole oikein mitään omaa/ historiaa kun kaikki on rahalla rakennettu. Upea paikka siltikin :)

      Poista
  8. Upea Dubai!
    Onneksi vihdoin pääsitte kotiin kaiken häslingin jälkeen.

    Lempeää uutta vuotta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Dubai varmasti jakaa mielipiteitä, osa tykkää ja osa vihaa kulutuskulttuurin myötä.

      Hyvää Uutta vuotta sinnekin :)

      Poista
  9. Ollaan lennetty Norwegianilla aika paljon ja joulukuussa oli meillä ensimmäinen pidempi myöhästyminen Kanarian lennolla, melkein 5t (moottorivika, välilasku Kööpenhaminaan). Olin varma, etteivät hyvitä mitään. Tein korvaushakemuksen Norwegianin sivuilla ja alle kahdessa viikossa tuli tieto tästä lakisääteisestä vakiokorvauksesta, joka meille kyllä kelpasi :) Olin myös valmistautunut Airhelpiin / johonkin muuhun yhtiöön, jos kieltävä vastaus tulee. Toivottavasti tekin saatte korvauksen, myöhästyminen oli ihan luokaton. Samanlaiset kokemukset meillä oli myös, ei informaatiota, ei ateriakuponkeja, tässä yhtiöllä olisi kyllä paljon parannettavaa.
    Ollaan miehen kanssa mietitty monesti Dubaita, ehkä se täytyy lähteä kokeilemaan, niin näkee tykkääkö vai ei!
    Mukavaa vuodenvaihdetta ja kiitos kivasta blogista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulisipa meillekin tieto noin nopeasti :)
      Dubai pitää käydä itse katsomassa niin tietää, että tykkääkö vai ei. Miehelleni riitti yksi kerta ;)
      Mukavaa Uutta Vuotta sinullekin.

      Poista

Kiitos kun kävit ja kiitos viestistäsi.