tiistai 9. heinäkuuta 2013

Supersiskot


Olen itse ollut aina sellaisessa tilanteessa, että minulle ei ole sattunut mitään pahaa, josta olisi jäänyt pahoja muistoja tai minua olisi kohdeltu väärin. Lapsuudessani meillä oli rahallisesti varaa harrastaa, saimme uusia vaatteita tarvittaessa, meillä oli taskurahaa käytössä, matkustelimme, asuimme isossa omakotitalossa, äiti oli kotiäiti, isä teki pitkää yrittäjän työpäivää, mutta oli läsnä tarvittaessa, minulla on aina ollut hyvät välit vanhempiini, meillä oli rajat ja säännöt mutta saimme kuitenkin mennä ja tulla, kunhan emme hölmöilleet.

Nuorena aikuisena vanhempani lainasivat minulle rahat ensiasunnon, jonka olen kyllä heille maksanut takaisin (ettei kenenkään tarvitse sanoa, että rikkan lapsen penskalla on helppoa), pääsin opiskelemaan ensi yrittämällä, olen aina päässyt siihen työpaikkaan mitä olen hakenut, en ole ollut päivääkään työttömänä, minulla ei ole koskaan ollut poika/miesystävää joka olisi käyttäytynyt minua kohtaan väkivaltaisesti, minulla on ollut kavereita, minua ei ole koskaan kiusattu. Eli koko nuoruus ja aikainen aikuus menivät omalla painollaan ja onnellisena eteenpäin.

Aikuisena, olen löytänyt hyvän aviomiehen, meillä on ihana tytär, olen saanut harrastuksesta työn eli saan tehdä työtä mitä rakastan, olemme terveitä eli toisin sanoen olen onnellinen sanan kaikessa merkityksessä.

Valitettavasti suomessa on paljon tyttöjä, naisia jotka eivät ole onnellisessa asemassa. He ovat syrjäytyneitä, joutuneet seksuaalisen väkivallan kohteeksi, koulukiusattuja, syömishäiriöisiä jne.

Itseäni eniten surettavat seksuaalisen väkivallan kohteeksi joutuneet lapset ja nuoret, joille teoista jää varmasti ikuinen tuska lapsen tai nuoren sisään koko loppuelämän ajaksi. Jos minulla on ollut huolia tai murhetta olen voinut puhua niistä siskolleni/ äidilleni tai ystävilleni, kaikilla ei ole edes tätä mahdollisuutta. Supersiskoilla on auttava nettisivusto, jota kautta nuori saa ensiapua ja jatkossa heidän keräämillä varoilla saadaan myös terapiamuotoja kehitteille.

Alla olevasta linkistä pääset Supersiskot sivuille, jota kautta voit ostaa heidän tuotteitaan alkaen 10€ ->  tai voit lahjoittaa rahaa soittamalla/ tekstaamalla tai ruveta vapaaehtoiseksi ja tarjota näin omaa aikaasi hyvään tarkoitukseen. Näit autat nuorten tyttöjen kynnystä hakea apua sekä ehkäistä heidän syrjäytymistään.

Vaikka aihetta on hyvä miettiä niin toivotan kaikille silti ratkiriemukasta Vappua :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja kiitos viestistäsi.