tiistai 9. heinäkuuta 2013

Taitoluistelu


Tämä elämässäni 37 vuotta vaikuttanut ihana urheilulaji. Oman luistelu-urani jälkeen olen toiminut taitoluisteluvalmentajana lähes 20 vuotta, aika huisia että olen saanut lapsuuden harrastuksesta ammatin.  Olen koulutukseltani liikunnanohjaaja, mutta valmentanut ammatikseni koko ajan valmistumisen jälkeen.


Kuvassa siis työvälineeni, ovat päivittäin jalassani keskimäärin 4-5 tuntia. Luistimet ovat vasta joulukuussa -12 ostettu, mutta nahan pinnassa olevat teipit suojaamassa nahanpintaa kolhuilta siksi näyttävät vähän nuhjuisilta. Oikeita taitoluistimiahan ei voi edes verrata kaupan kaunokkeihin ja vaikka luistelisi vain omaksi ilokseen niin suosittelen ostamaan kunnon taitoluistimet. Tämä ihana, mutta vaikea laji on silloin paljon kivempaa ja edes himpun helpompaa kunnon tukevilla skrinnareilla.

Olin viikonloppuna Kuortaneen urheiluopistolla kouluttamassa uusia luistelukouluohjaajia. Kurssilaisia oli innokkaat 26 kappaletta. Päivät olivat pitkiä eli hieman piristystä tarvittiin laukkuun :)



Kuva jäältä pitkän päivän jälkeen eli itse malli aivan räjähtäneen näköinen.


Canada Goose lähteekin tämän reissun jälkeen pesulaan ja kesälomalle, jotta jaksaa palvella minua taas lämpimänä ensi vuonna.


Jos joku lukijoista miettii lapsensa viemistä taitoluistelun pariin niin suosittelen lämpimästi, myös aikuisille on tarjolla aikuisluistelua lähes joka kaupungissa. Eli ei muuta kuin luistimet jalkaan ja liukumisen riemua ja vauhdin hurmaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja kiitos viestistäsi.